Proszę o rade

Informacje dla początkujących sokolników i osób chcących nimi zostać
ODPOWIEDZ
pleyson99
pisklę
Posty: 5
Rejestracja: sob lut 06, 2010 6:12 pm
Lokalizacja: wolsztyn

Proszę o rade

Post autor: pleyson99 »

Biorąc pod uwagę że jestem nowy na tym forum chciałbym się przedstawić mama na imię Adrian i pochodzę z Wolsztyna w woj. Wielkopolskim.Sztuką polowania z ptakami czyli sokolnictwem interesuje się od 12 roku życia najpierw była to fascynacja ptakami drapieżnymi ich siłom i zwinnością, a nadzień dzisiejszy fascynacja ta przerodziła się w skrupulatne dążenie do pogłębiania swojej wiedzy na ten temat.Dlatego też obecnie jestem w Technikum Leśnym w Rogozińcu w pierwszej klasie, opiekowałem się tam myszołowem a obecnie mam samice pustułki. Więc bardzo proszę starszych kolegów bardziej doświadczonych o rade i pomoc w zakresie utrzymywania ptaka w dobrej kondycji łowieckiej,jak zarówno w aspektach prawnych czyli kiedy mógłbym zacząć zdawać egzaminy i jakie są kryteria przetrzymywania ptaka np. jak zdobyć zgodę ministra.Z góry dziękuje za odpowiedzi i mam nadzieje że nawiąże dobry kontakt z kolegami.
garbus2
Site Admin
Posty: 2092
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 10:54 am
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Post autor: garbus2 »

egzamin i pozwolenie z MŚ:

1) zostajesz mysliwym (staz i egzamin łowiecki)
2) konczysz kurs sokolniczy w czempiniu
3) zdajesz egzamin sokolniczy
4) wystepujesz o zgode na polowanie z ptakami drapieznymi MŚ

zeby bylo jasne zgody MŚ na trzymanie ptaka z citesem (ewentualnei harrisa ze swiadectwem) nie potrzebujesz. Bylo to tu omawiane i jest opisane w dziale FAQ na stronie. Podobniez kilka porad masz na stronie gniazda sokolnikow.
Awatar użytkownika
Stachu
sokolnik
Posty: 804
Rejestracja: sob sie 25, 2007 3:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stachu »

A ponad to, skoro jesteś
pleyson99 pisze:w Technikum Leśnym w Rogozińcu w pierwszej klasie, opiekowałem się tam myszołowem a obecnie mam samice pustułki.