WWW.SOKOLNICTWO.PL Strona Główna WWW.SOKOLNICTWO.PL
Forum Dyskusyjne na tematy sokolnicze

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
skrzynia transportowa
Autor Wiadomość
kochelet 
stażysta

Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 142
Wysłany: Wto Lut 02, 2010 9:42 pm   skrzynia transportowa

Witam,
W związku obiecanym ptakiem (Harrisem) i kompletowaniem sprzętu mam pytanko dotyczące skrzynki transportowej bo dużo na ten temat czytałem i jedni polecają żerdzie inni nie. W jednych wnętrze wykładane jest wykładziną. Ja chciałem usłyszeć opinię na temat pudła wykonanego bez żerdzi, z płyty OSB lub płyty MDF laminowanej np. 18mm (chociaż obawiam się że może być trochę ciężka). Zastanawia mnie tylko jak rozwiązać sprawę wentylacji. generalnie chodzi mi o to jakie patenty się u was sprawdzają i dlaczego?
 
     
JoHn DuMbaR 
sokolnik

Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 08 Wrz 2005
Posty: 1867
Skąd: South Dakota
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 12:06 am   

Czesc.
Wiele osob na tym forum nie lubi gdy przytaczam IFF. Wiadomo ''cudze chwalicie..."
Moim zdaniem powinienes tam poszperac w dziale equipment, napisac jakiegos posta poczytac stare watki. Tam sa tysiace sokolnikow z calego swiata. Gdyby nie iff to nawet wezla sokolniczego bym zawiazac nie umial bo w swoim czasie nie mial mi kto pokazac :)
_________________
http://www.youtube.com/wa...9qLH4JPuDQn3XjQ
 
     
iskra
młodszy sokolnik

Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 259
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 12:12 am   

Dzikie ptaki i sowy transportuje się w skrzynkach bez żerdzi do siedzenia. Nie potrafią jej wykorzystywać a mogłyby sobie zrobić tylko krzywdę.
Ptaki ułożone najlepiej jak mają żerdź. Płyty są ok z tym że 18 to moim zdaniem gruba przesada. Pamiętaj że to nie jest woliera która ma wytrzymać w różnych warunkach pogodowych i różnych sytuacjach. Skrzynię właściwie wstawiasz do samochodu i tyle.
Co do patentów wentylacyjnych to widziałam już różne ale najczęstszym są po prostu otwory w dolnej części jednej ze ścianek (np tylnej). Jedynym minusem jest to że przez otwory wpada trochę światła co większość ptaków i tak toleruje.
Ja miałam jednego ptaka który jak tylko miał trochę światła to wiercił się niemiłosiernie. Jakakolwiek podróż była dla mnie udręką bo non stop słyszałam ptaka kombinującego coś wewnątrz skrzynki:/
Świetnym rozwiązaniem było wmontowanie jako żerdzi plastikowej rury pustej w środku. Od góry miała przyklejoną trawkę na której siedział ptak a od dołu rząd nawierconych otworów. Sprawdza się świetnie.
Mam nadzieję że ktokolwiek zrozumiał o co mi chodzi :lol:
_________________
"W granatowych barwach wieczoru depcze granice rezerwatów"
 
     
ZaP 
sokolnik
www.drapole.pl

Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2005
Posty: 832
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 6:35 am   

ciekawe czemu sowy wg Ciebie nie wykorzystuja żerdzi - otóż koleżanko wykorzystują ! i mają się dobrze.
ZaP
_________________
--
ZaP
 
 
     
kochelet 
stażysta

Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 142
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 9:44 am   

iskra napisał/a:
widziałam już różne ale najczęstszym są po prostu otwory w dolnej części jednej ze ścianek (np tylnej). Jedynym minusem jest to że przez otwory wpada trochę światła co większość ptaków i tak toleruje.
A gdyby tak wywiercić otwory pod kątem?
to już wtedy światła będzie mniej wpadało.
JoHn DuMbaR napisał/a:
Czesc.
Wiele osob na tym forum nie lubi gdy przytaczam IFF. Wiadomo ''cudze chwalicie..."
Moim zdaniem powinienes tam poszperac w dziale equipment, napisac jakiegos posta poczytac stare watki.

ok, ok ale tam są inne sklepy i materiały też się zapewne trochę różnią od tych które sa u nas w sklepach dlatego pytam tutaj. Ponadto tam jeżdzą nadal troszkę innymi autami. I sa inne drogi. Więc dla mnie totalnie inne warunki przewozu.
 
     
garbus2 
Site Admin

Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 2083
Skąd: KRK
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 10:20 am   

najlepszym patentem pod katem wentylacji jest zrobienie zerdzi przez cale pudelko - zerdka ta powinna byc zrobiona np z rury pcv obklejonej jakims tworzywem w stylu wykladzina. Nastepnie w tej zerdce z rury robi sie od dolu otwory ktore umozliwiaja wentylacje bo rura jest umocowana od sciany do sciany w ktorych sa powycinane boki na koncach ow rury umozliwiajac wentylacje wnetrza rury z otoczeniem. Powietrze w ten sposob z zewnatrz wpada do rury a z rury otworami w jej spodzie do wnetrza pudla - swiatlo tylu zakrętów nie pokona.
Wazna sprawa o ktorej warto wspomniec to to zeby ptak jechal na takiej zerdzi bokiem do kierunku jazdy - jest mu wowczas prosciej utrzymywac rownowage kiedy hamujemy/przyspieszamy i mniej meczą mu się skoki. Mozna to prosto potwierdzic - posadzic ptaka przodem do kierunku jazdy i przejechac kilkanascie km, a potem to samo z zerdzia ustawiona prostopadle do kierunku jazdy - w pierwszym wypadku staw w ktorym skok przechodzi w łape bedzie rozgrzany, w drugim chlodny. Przeciwnicy zerdzi z kolei twierdza ze najlepsze jest trzypunktowe podparcie ptaka (dwie lapy i ogon) ale problem w tym ze ogon po takich akcjach nie wyglada najlepiej
 
 
     
JoHn DuMbaR 
sokolnik

Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 08 Wrz 2005
Posty: 1867
Skąd: South Dakota
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 10:49 am   

kochelet napisał/a:
ok, ok ale tam są inne sklepy i materiały też się zapewne trochę różnią od tych które sa u nas w sklepach dlatego pytam tutaj. Ponadto tam jeżdzą nadal troszkę innymi autami. I sa inne drogi. Więc dla mnie totalnie inne warunki przewozu.


gleboka konsternacja...
_________________
http://www.youtube.com/wa...9qLH4JPuDQn3XjQ
 
     
Nisus 
sokolnik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2005
Posty: 824
Skąd: Południe
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 12:26 pm   

Harris sie zwykle bardzo dobrze kapturzy, wiec pudlo nie bedzie az tak niezbedne. Przyda sie jak bedziesz parkowal gdzies w bardziej ruchliwym miejscu, zeby gapie sie nie zlecieli. Przy zakapturzonym ptaku, do transportu wystarcza proste urzadzenia, np skrzynka po jablkach (ta wyzsza, platik) i zaciskami do kabli przyczepiona poprzeczna zerdz, w polowie dlugosci. Tylna scianke od strony ogona moze w jakis sposob zdeintalowac, np maczeta :)

Oczywiscie mozna sklepac siedzisko bazujace na podobnych zasadach a nie wygladajace jak odpad z wysypiska, ale chyba ogolna koncepcje ogarniasz. Tego typu urzadzenia maja jeden duzy atut, nie powyginaja koncowek pierwszorzedowek, co moze sie czasem stac przy uzyciu pudla.
_________________

 
     
iskra
młodszy sokolnik

Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 259
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 9:02 pm   

ZaP napisał/a:
ciekawe czemu sowy wg Ciebie nie wykorzystuja żerdzi - otóż koleżanko wykorzystują ! i mają się dobrze.
ZaP


Opisałam swoje doświadczenia a że miałam doświadczenia raczej z transportem sów półdzikich lub dzikich to tak napisałam. Dziękuję za wyprowadzenie z błędu drogi kolego....

Adam... to właśnie ja opisałam z tym że Ty opisałeś to jakoś przejrzyściej i bardziej zrozumiale. Ehhh domena mężczyn... :wink:
_________________
"W granatowych barwach wieczoru depcze granice rezerwatów"
 
     
garbus2 
Site Admin

Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 2083
Skąd: KRK
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 11:07 pm   

iskra napisał/a:

Adam... to właśnie ja opisałam z tym że Ty opisałeś to jakoś przejrzyściej i bardziej zrozumiale. Ehhh domena mężczyn... :wink:


no wlasnie zauwazylem po tym jak juz napisalem :)
 
 
     
Wolperlira 
młodszy sokolnik

Dołączyła: 02 Cze 2007
Posty: 225
Wysłany: Czw Lut 04, 2010 12:25 pm   

Nisus napisał/a:
Harris sie zwykle bardzo dobrze kapturzy, wiec pudlo nie bedzie az tak niezbedne. Przyda sie jak bedziesz parkowal gdzies w bardziej ruchliwym miejscu, zeby gapie sie nie zlecieli. Przy zakapturzonym ptaku, do transportu wystarcza proste urzadzenia, np skrzynka po jablkach

albo oparcie siedzenia pasazera:)
ja nie cierpie pudel. za duzo polamanych pior itd... jesli ma sie kilka ptakow to najlepsze jest wyjscie "screen perch" albo... skrzynka po jablkach:)
warto wtedy zainwestowac w przyciemniane okna w samochodzie:D


co do pudla- najwiekszym bledem dzisiejszych czasow jest robienie dzior na dole pudla! gdzie idzie cieple powietrze? w golre! i tam zostaje. dziory powinny byc na gorze.
nie biezcie przykladu z angielskich pudel w stylu ben longa... sa zle zaprojektowane.
 
 
     
garbus2 
Site Admin

Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 2083
Skąd: KRK
Wysłany: Czw Lut 04, 2010 1:15 pm   

tylko ze jak zrobisz dziury u gory to ptak zamiast miec w miare ciemno bedzie sie szamotal bo bedzie widzial przez dziury co sie dzieje na zewnatrz. U niemca w kartonach dziury zawsze byly na dole i zgodze sie z tym poniewaz ptak nie bedzie sie kladl by zobaczyc co jest na zewnatrz a w wypadku dziur u gory widzi czasami jak na dloni i wpada w nerwice usilujac sie z "jaskini" wydostac. Poza tym karton zakladany na zakladke ma jeszcze szpare na gorze ktora umozliwia jakis tam obieg powietrza zasysanego dolem i wypuszczanego gora
 
 
     
Wolperlira 
młodszy sokolnik

Dołączyła: 02 Cze 2007
Posty: 225
Wysłany: Czw Lut 04, 2010 5:40 pm   

dziory na gorze mozna zaslonic jakby nachodzacym daszkiem i juz ptak nie widzi. jak transportuje moje ptaki na krutszy dystans to nie uzywam pudel a jak na dluzszy wkladam je do plastikowego pudla dla kotow. nigdy nie mialam problemow z urazona duma:D
 
 
     
Nina
stażysta
...i Jacuś

Dołączył: 06 Lut 2005
Posty: 118
Skąd: Podlasie
Wysłany: Wto Lut 09, 2010 2:08 am   

Przychylam się do oparcia fotela w samochodzie. Jak ptaki się kapturzą, to trzy spokojnie wejdą, nikapturzone - dwa. Samochód troszkę sfatygowany ale przynajmniej pióra całe.
 
     
Stachu 
sokolnik


Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 804
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Lut 10, 2010 8:55 pm   

A co sądzicie o czymś takim? http://stachu_sokolniczy....es/IMG_0863.jpg Oczywiście ptaki siedzą bokiem do kierunku jazdy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 10