Festiwal Sokolniczy
- Raven_Corvus
- sokolnik
- Posty: 747
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 5:15 pm
- Lokalizacja: Białystok
Festiwal Sokolniczy
Witamy wszystkich serdecznie.
Chcielibyśmy zaprosić wszystkich na Festiwal Sokolniczy, który odbędzie się 13.09.2015 w Białostockim Muzeum Wsi. W planie imprezy na chwile obecną są pokazy sokolnicze kilku grup. Odbędzie się prezentacja psów podsokolich, koncert muzyki o tematyce łowieckiej. Pokaz kuchni łowieckiej. Mam nadzieję, że uda się ściągnąć chłopaków ze sprzętem sokolniczym ( już wstępnie z nimi rozmawialiśmy ), także będzie okazja żeby uzupełnić swoje zapasy.
12.09.2015 odbędzie się konkurs latawcowy, oraz "wyścigi ptaków łowczych". Przewidziane są nagrody.
Informacja wypływa dosyć wcześnie ale z racji tego, że kilka imprez jest już planowanych na ten rok, chcemy żeby dotarła do jak największej ilości odbiorców ( najbardziej zależy nam na kolegach sokolnikach ).
Postaram się w miarę możliwości informować wszystkich na bieżąco, odnośnie programu i możliwości noclegowych.
Jeszcze raz wszystkich serdecznie zapraszamy i pozdrawiamy Chwal Ćwik
Przemek Łapiński, Darek Poznański i Kamil Borowski
ps. W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt ( pytania można też zadawać bezpośrednio w tym temacie
Chcielibyśmy zaprosić wszystkich na Festiwal Sokolniczy, który odbędzie się 13.09.2015 w Białostockim Muzeum Wsi. W planie imprezy na chwile obecną są pokazy sokolnicze kilku grup. Odbędzie się prezentacja psów podsokolich, koncert muzyki o tematyce łowieckiej. Pokaz kuchni łowieckiej. Mam nadzieję, że uda się ściągnąć chłopaków ze sprzętem sokolniczym ( już wstępnie z nimi rozmawialiśmy ), także będzie okazja żeby uzupełnić swoje zapasy.
12.09.2015 odbędzie się konkurs latawcowy, oraz "wyścigi ptaków łowczych". Przewidziane są nagrody.
Informacja wypływa dosyć wcześnie ale z racji tego, że kilka imprez jest już planowanych na ten rok, chcemy żeby dotarła do jak największej ilości odbiorców ( najbardziej zależy nam na kolegach sokolnikach ).
Postaram się w miarę możliwości informować wszystkich na bieżąco, odnośnie programu i możliwości noclegowych.
Jeszcze raz wszystkich serdecznie zapraszamy i pozdrawiamy Chwal Ćwik
Przemek Łapiński, Darek Poznański i Kamil Borowski
ps. W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt ( pytania można też zadawać bezpośrednio w tym temacie
- Piotrek Lipski
- żółtodziób
- Posty: 37
- Rejestracja: sob kwie 25, 2015 12:33 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Raven_Corvus
- sokolnik
- Posty: 747
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 5:15 pm
- Lokalizacja: Białystok
- Raven_Corvus
- sokolnik
- Posty: 747
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 5:15 pm
- Lokalizacja: Białystok
Konkurs latawcowy - regukamin
22.05.2015 AKTUALIZACJA - KONKURS LATAWCOWY / TRIAL
REGULAMIN KONKURSU LATAWCOWEGO
I. Organizator:
Białostockie Muzeum Wsi Oddział Muzeum Podlaskiego w Białymstoku
II. Cele konkursu:
 Wyłonienie najszybszego ptaka, który w jak najkrótszym czasie osiągnie pułap 200 m i złapie zawieszone pod latawcem (dronem) wabidełko
III. Zasady uczestnictwa:
 W konkursie może wziąć udział każda osoba, która posiada jednego lub kilka ptaków ułożonych „do latawca” bądź „drona”
 Każdy uczestnik konkursu latawcowego zobowiązany jest przywieść własny latawiec, wabidełko, ewentualnie drona. W przypadku braku własnego latawca komisja sędziowska udostępni latawiec oraz wabidełko.
 Uczestnik wyraża zgodę na publikacje na stronie internetowej imienia, nazwiska, nazwę Koła Łowieckiego, zajęte miejsce oraz czas, jaki osiągnął ptak na dystansie 200 m
IV. Termin zgłaszania uczestnictwa:
Zgłoszenia przyjmujemy do 28 sierpnia 2015 r.
e-mailowo: bmw@muzeum.bialystok.pl lub
listownie na adres:
Białostockie Muzeum Wsi
Nadawki 21C
16-010 Wasilków
V. Zasady oceniania :
1. Przebieg oraz ocenę wykonania konkurencji latawcowej dokonuje czteroosobowa komisja
sędziowska wyznaczona przez organizatora zawodów.
2. Konkurs zakłada eliminacje wyłącznie w KLASIE OTWARTEJ (sokoły bez względu na
gatunek)
VI. Zasady przebiegu konkursu:
1. Przed przystąpieniem do konkursu komisja sędziowska dokonuje losowania kolejności
uczestnictwa spośród zgłoszonych ptaków.
2. Konkurs rozpoczyna się od zawodnika z pierwszym numerem startowym.
3. Każdy ptak puszczony podczas konkursu musi posiadać sprawny nadajnik telemetryczny.
4. Dla przeprowadzenia konkursu komisja przygotowuje linkę o długości 200 m, która będzie użyta
dla wszystkich startujących ptaków.
5. Każdy uczestnik ma prawo do doczepienia do linki swojego latawca i wabidełka.
6. Rozpoczęcie pomiaru czasu liczy się od momentu wystartowania ptaka z rękawicy a kończy w
momencie złapania wabidełka.
7. Pomiaru czasu dokonuje jednocześnie czterech członków komisji sędziowskiej na stoperach
elektronicznych.
8. Czas dolotu do wabidełka oblicza się poprzez odrzucenie dwóch skrajnych pomiarów (najkrótszy
i najdłuższy), oraz uśrednienie dwóch pozostałych- środkowych czasów.
9. W przypadku zauważalnych trudności w wykonaniu przez ptaka zadania, związanymi z obecnością innych dzikich ptaków drapieżnych w okolicy latawca (pustułki, myszołowy itp.), zawodnikowi przysługuje prawo do ponownej próby na końcu listy startowej.
10. Start ptaka do latawca lub drona może zostać powtórzony ze względu na powyższe utrudnienia tylko jeden raz.
11. Komisja sędziowska ma prawo po upływie 5 min. (określonego limitu czasowego) przerwać lot tym sokołom, które nie podejmują realnej próby dolecenia do latawca lub drona
12. Wszelkie kwestie nieobjęte regulaminem, będą podejmowane wspólnie prze komisję sędziowska w trakcie trwania konkursu
VII. Ogłoszenie wyników konkursu:
1. Wyniki konkursu zostaną zamieszczone na stronie internetowej www.bialostockiemuzeumwsi.pl
oraz www.sokolarnia.edu.pl
VIII. Nagrody i wyróżnienia:
Zwycięzcy za zajęcie poszczególnych miejsc otrzymają nagrody, natomiast pozostałym
uczestnikom zostaną wręczone okolicznościowe dyplomy
I miejsce: Nadajnik scout firmy Marshall
II miejsce: Kamizelka sokolnicza oraz berło wysokiej jakości
III miejsce: Tester sygnału firmy Marshall
IX. Kontakt:
Zapytania dotyczące konkursu proszę kierować do: Sokolarnii: 571-285-107, Piotr Gutowski: 509-336- 816; Bądź też bezpośrednio na funpage Festiwalu https://www.facebook.com/events/914162411951491/
IX. Uwagi dodatkowe:
1. Organizator zapewnia drona
2. Rozstrzygnięcie jury jest ostateczne, od werdyktu nie przysługuje odwołanie.
3. Każdy uczestnik przyjeżdża na konkurs we własnym zakresie, organizator nie zwraca za koszty poniesione z podróżą
4. Organizatorzy nie zapewniają miejsc noclegowych dla uczestników konkursu latawcowego, we własnym zakresie można dokonać rezerwacji w Zajeździe Wiking ( 800 m od skansenu), lub Hotel Nad Zalewem w Wasilkowie (ok. 6 km od skansenu).
5. Organizator zapewnia uczestnikom konkursu bezpieczne woliery dla sokołów na czas nocy.
6. Organizator zapewnia gorący posiłek oraz kawę i herbatę na czas konkursu.
7. Organizator zastrzega możliwość odwołania konkursów na zaistniałe warunki pogodowe.
KARTA ZGŁOSZENIA
Konkurs latawcowy
12.09.2015 r.
Dane do korespondencji:
1. Imię i Nazwisko uczestnika/ów:
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
Adres e-mail:……………………………………………...... nr telefonu*:…………………………………
Nazwa i dokładny adres Koła Łowieckiego/ Stowarzyszenia itp……………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………….
Uwagi:……………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………….
Oświadczenie*:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia dla potrzeb niezbędnych do realizacji działań konkursowych (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych; tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz.926 ze zm.).
……………………………… ……………………………………
Miejscowość, data czytelny podpis
* wypełnić obowiązkowo
REGULAMIN KONKURSU LATAWCOWEGO
I. Organizator:
Białostockie Muzeum Wsi Oddział Muzeum Podlaskiego w Białymstoku
II. Cele konkursu:
 Wyłonienie najszybszego ptaka, który w jak najkrótszym czasie osiągnie pułap 200 m i złapie zawieszone pod latawcem (dronem) wabidełko
III. Zasady uczestnictwa:
 W konkursie może wziąć udział każda osoba, która posiada jednego lub kilka ptaków ułożonych „do latawca” bądź „drona”
 Każdy uczestnik konkursu latawcowego zobowiązany jest przywieść własny latawiec, wabidełko, ewentualnie drona. W przypadku braku własnego latawca komisja sędziowska udostępni latawiec oraz wabidełko.
 Uczestnik wyraża zgodę na publikacje na stronie internetowej imienia, nazwiska, nazwę Koła Łowieckiego, zajęte miejsce oraz czas, jaki osiągnął ptak na dystansie 200 m
IV. Termin zgłaszania uczestnictwa:
Zgłoszenia przyjmujemy do 28 sierpnia 2015 r.
e-mailowo: bmw@muzeum.bialystok.pl lub
listownie na adres:
Białostockie Muzeum Wsi
Nadawki 21C
16-010 Wasilków
V. Zasady oceniania :
1. Przebieg oraz ocenę wykonania konkurencji latawcowej dokonuje czteroosobowa komisja
sędziowska wyznaczona przez organizatora zawodów.
2. Konkurs zakłada eliminacje wyłącznie w KLASIE OTWARTEJ (sokoły bez względu na
gatunek)
VI. Zasady przebiegu konkursu:
1. Przed przystąpieniem do konkursu komisja sędziowska dokonuje losowania kolejności
uczestnictwa spośród zgłoszonych ptaków.
2. Konkurs rozpoczyna się od zawodnika z pierwszym numerem startowym.
3. Każdy ptak puszczony podczas konkursu musi posiadać sprawny nadajnik telemetryczny.
4. Dla przeprowadzenia konkursu komisja przygotowuje linkę o długości 200 m, która będzie użyta
dla wszystkich startujących ptaków.
5. Każdy uczestnik ma prawo do doczepienia do linki swojego latawca i wabidełka.
6. Rozpoczęcie pomiaru czasu liczy się od momentu wystartowania ptaka z rękawicy a kończy w
momencie złapania wabidełka.
7. Pomiaru czasu dokonuje jednocześnie czterech członków komisji sędziowskiej na stoperach
elektronicznych.
8. Czas dolotu do wabidełka oblicza się poprzez odrzucenie dwóch skrajnych pomiarów (najkrótszy
i najdłuższy), oraz uśrednienie dwóch pozostałych- środkowych czasów.
9. W przypadku zauważalnych trudności w wykonaniu przez ptaka zadania, związanymi z obecnością innych dzikich ptaków drapieżnych w okolicy latawca (pustułki, myszołowy itp.), zawodnikowi przysługuje prawo do ponownej próby na końcu listy startowej.
10. Start ptaka do latawca lub drona może zostać powtórzony ze względu na powyższe utrudnienia tylko jeden raz.
11. Komisja sędziowska ma prawo po upływie 5 min. (określonego limitu czasowego) przerwać lot tym sokołom, które nie podejmują realnej próby dolecenia do latawca lub drona
12. Wszelkie kwestie nieobjęte regulaminem, będą podejmowane wspólnie prze komisję sędziowska w trakcie trwania konkursu
VII. Ogłoszenie wyników konkursu:
1. Wyniki konkursu zostaną zamieszczone na stronie internetowej www.bialostockiemuzeumwsi.pl
oraz www.sokolarnia.edu.pl
VIII. Nagrody i wyróżnienia:
Zwycięzcy za zajęcie poszczególnych miejsc otrzymają nagrody, natomiast pozostałym
uczestnikom zostaną wręczone okolicznościowe dyplomy
I miejsce: Nadajnik scout firmy Marshall
II miejsce: Kamizelka sokolnicza oraz berło wysokiej jakości
III miejsce: Tester sygnału firmy Marshall
IX. Kontakt:
Zapytania dotyczące konkursu proszę kierować do: Sokolarnii: 571-285-107, Piotr Gutowski: 509-336- 816; Bądź też bezpośrednio na funpage Festiwalu https://www.facebook.com/events/914162411951491/
IX. Uwagi dodatkowe:
1. Organizator zapewnia drona
2. Rozstrzygnięcie jury jest ostateczne, od werdyktu nie przysługuje odwołanie.
3. Każdy uczestnik przyjeżdża na konkurs we własnym zakresie, organizator nie zwraca za koszty poniesione z podróżą
4. Organizatorzy nie zapewniają miejsc noclegowych dla uczestników konkursu latawcowego, we własnym zakresie można dokonać rezerwacji w Zajeździe Wiking ( 800 m od skansenu), lub Hotel Nad Zalewem w Wasilkowie (ok. 6 km od skansenu).
5. Organizator zapewnia uczestnikom konkursu bezpieczne woliery dla sokołów na czas nocy.
6. Organizator zapewnia gorący posiłek oraz kawę i herbatę na czas konkursu.
7. Organizator zastrzega możliwość odwołania konkursów na zaistniałe warunki pogodowe.
KARTA ZGŁOSZENIA
Konkurs latawcowy
12.09.2015 r.
Dane do korespondencji:
1. Imię i Nazwisko uczestnika/ów:
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
Adres e-mail:……………………………………………...... nr telefonu*:…………………………………
Nazwa i dokładny adres Koła Łowieckiego/ Stowarzyszenia itp……………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………….
Uwagi:……………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………….
Oświadczenie*:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia dla potrzeb niezbędnych do realizacji działań konkursowych (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych; tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz.926 ze zm.).
……………………………… ……………………………………
Miejscowość, data czytelny podpis
* wypełnić obowiązkowo
Ostatnio zmieniony pt maja 22, 2015 11:13 am przez Raven_Corvus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Raven_Corvus
- sokolnik
- Posty: 747
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 5:15 pm
- Lokalizacja: Białystok
Regulamin TRIAL
REGULAMIN KONKURSU
WYŚCIGÓW PTAKÓW ŁOWCZYCH
I. Organizator:
Białostockie Muzeum Wsi Oddział Muzeum Podlaskiego w Białymstoku
II. Cele konkursu:
Wyłonienie najszybszego ptaka, który w jak najkrótszym czasie pokona w locie dystans 200 m (sokoły) lub dystans 100 m (jastrzębie) przelatując z rękawicy do wabidełka
III. Zasady uczestnictwa:
W konkursie może wziąć udział każda osoba, która posiada jednego lub kilka ułożonych ptaków.
Dla lepszego przebiegu zawodów, w konkursie powinny brać udział zespoły 2 osobowe.
Uczestnik wyraża zgodę na publikacje na stronie internetowej imienia, nazwiska, nazwę Koła Łowieckiego, zajęte miejsce oraz czas, jaki osiągnął ptak.
IV. Termin zgłaszania uczestnictwa:
Zgłoszenia przyjmujemy do 28 sierpnia 2015 r.
e-mailowo: bmw@muzeum.bialystok.pl lub
listownie na adres:
Białostockie Muzeum Wsi
Nadawki 21C
16-010 Wasilków
V. Zasady oceniania :
1. Przebieg oraz ocenę wykonania konkurencji wyścigu ptaków sokolniczych dokonuje czteroosobowa komisja sędziowska wyznaczona przez organizatora zawodów.
2. Konkurs zakłada eliminacje w:
GRUPIE SOKOŁÓW (sokoły bez względu na gatunek)- dystans 200 m
GRUPIE JASTRZĘBIE – dystans 100 m
VI. Zasady przebiegu konkursu:
1. Przed przystąpieniem do konkursu komisja sędziowska dokonuje losowania kolejności
uczestnictwa spośród zgłoszonych ptaków.
2. Konkurs rozpoczyna się od zawodnika z pierwszym numerem startowym.
3. Każdy ptak puszczony podczas konkursu musi posiadać sprawny nadajnik telemetryczny.
4. Dla przeprowadzenia konkursu komisja ustala trasę przelotu- kierując się zasadą lotu „pod wiatr”.
W miejscu startu zostanie ustawione siedzisko bramkowe, natomiast w miejscu mety zostanie na ziemi rozciągnięta taśma kończąca wyznaczony dystansu.
5. Sokolnik lub jego pomocnik może posadzić ptaka na siedzisku bramkowym, lub stojąc za siedziskiem puścić go z rękawicy (bez nadania prędkości początkowej). Sokolnik lub jego pomocnik zajmując miejsce za linią mety przywołuje ptaka sposobami sokolniczymi( rękawica, wabidło, itp.). Zabrania się wykorzystanie do tego celu żywych zwierząt!!!!
6. Rozpoczęcie pomiaru czasu liczy się od momentu wystartowania ptaka z siedziska lub rękawicy a kończy w momencie przekroczenia linii mety.
7. Pomiaru czasu dokonuje jednocześnie czterech członków komisji sędziowskiej na stoperach
elektronicznych.
8. Czas dolotu oblicza się poprzez odrzucenie dwóch skrajnych pomiarów (najkrótszy
i najdłuższy), oraz uśrednienie dwóch pozostałych- środkowych czasów. W przypadku dwóch lotów – do klasyfikacji przyjmuje się krótszy czas przelotu.
9. W przypadku zauważalnych trudności w wykonaniu przez ptaka zadania, związanymi z obecnością innych dzikich ptaków drapieżnych w okolicy (pustułki, myszołowy itp.), zawodnikowi przysługuje prawo do ponownej próby na końcu listy startowej.
10. Powtórzenie lotu może się odbyć ze względu na powyższe utrudnienia tylko jeden raz.
11. Wszelkie kwestie nieobjęte regulaminem, będą podejmowane wspólnie prze komisję sędziowska w trakcie trwania konkursu
VII. Ogłoszenie wyników konkursu:
1. Wyniki konkursu zostaną zamieszczone na stronie internetowej www.bialostockiemuzeumwsi.pl
oraz www.sokolarnia.edu.pl
VIII. Nagrody i wyróżnienia:
Zwycięzcy za zajęcie poszczególnych miejsc otrzymają nagrody, natomiast pozostałym
uczestnikom zostaną wręczone okolicznościowe dyplomy.
I miejsce: Nadajnik scout firmy Marshall
II miejsce: Kamizelka sokolnicza oraz berło
III miejsce: Tester sygnału firmy Marshall
IX. Kontakt:
Zapytania dotyczące konkursu proszę kierować do: Sokolarnii: 571-285-107, Piotr Gutowski: 509-336- 816; Bądź też bezpośrednio na funpage Festiwalu https://www.facebook.com/events/914162411951491/
IX. Uwagi dodatkowe:
1. Rozstrzygnięcie jury jest ostateczne, od werdyktu nie przysługuje odwołanie.
2. Każdy uczestnik przyjeżdża na konkurs we własnym zakresie, organizator nie zwraca za koszty poniesione z podróżą
3. Organizatorzy nie zapewniają miejsc noclegowych dla uczestników konkursu wyścigów ptaków drapieżnych, we własnym zakresie można dokonać rezerwacji w Zajeździe Wiking ( 800 m od skansenu), lub Hotel Nad Zalewem w Wasilkowie (ok. 6 km od skansenu).
4. Organizator zapewnia uczestnikom konkursu bezpieczne woliery dla ptaków na noc.
5. Organizator zapewnia gorący posiłek oraz kawę i herbatę na czas konkursu.
6. Organizator zastrzega możliwość odwołania konkursów w przypadku na zaistniałe warunki pogodowe, utrudniające przeprowadzenie konkursu.
KARTA ZGŁOSZENIA
Konkurs wyścigów ptaków sokolniczych
12.09.2015 r.
Dane do korespondencji:
1. Imię i Nazwisko uczestnika/ów:
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
Adres e-mail:……………………………………………...... nr telefonu*:…………………………………
Nazwa i dokładny adres Koła Łowieckiego/ Stowarzyszenia itp……………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………….
Uwagi:……………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………….
Oświadczenie*:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia dla potrzeb niezbędnych do realizacji działań konkursowych (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych; tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz.926 ze zm.).
……………………………… ……………………………………
Miejscowość, data czytelny podpis
* wypełnić obowiązkowo
WYŚCIGÓW PTAKÓW ŁOWCZYCH
I. Organizator:
Białostockie Muzeum Wsi Oddział Muzeum Podlaskiego w Białymstoku
II. Cele konkursu:
Wyłonienie najszybszego ptaka, który w jak najkrótszym czasie pokona w locie dystans 200 m (sokoły) lub dystans 100 m (jastrzębie) przelatując z rękawicy do wabidełka
III. Zasady uczestnictwa:
W konkursie może wziąć udział każda osoba, która posiada jednego lub kilka ułożonych ptaków.
Dla lepszego przebiegu zawodów, w konkursie powinny brać udział zespoły 2 osobowe.
Uczestnik wyraża zgodę na publikacje na stronie internetowej imienia, nazwiska, nazwę Koła Łowieckiego, zajęte miejsce oraz czas, jaki osiągnął ptak.
IV. Termin zgłaszania uczestnictwa:
Zgłoszenia przyjmujemy do 28 sierpnia 2015 r.
e-mailowo: bmw@muzeum.bialystok.pl lub
listownie na adres:
Białostockie Muzeum Wsi
Nadawki 21C
16-010 Wasilków
V. Zasady oceniania :
1. Przebieg oraz ocenę wykonania konkurencji wyścigu ptaków sokolniczych dokonuje czteroosobowa komisja sędziowska wyznaczona przez organizatora zawodów.
2. Konkurs zakłada eliminacje w:
GRUPIE SOKOŁÓW (sokoły bez względu na gatunek)- dystans 200 m
GRUPIE JASTRZĘBIE – dystans 100 m
VI. Zasady przebiegu konkursu:
1. Przed przystąpieniem do konkursu komisja sędziowska dokonuje losowania kolejności
uczestnictwa spośród zgłoszonych ptaków.
2. Konkurs rozpoczyna się od zawodnika z pierwszym numerem startowym.
3. Każdy ptak puszczony podczas konkursu musi posiadać sprawny nadajnik telemetryczny.
4. Dla przeprowadzenia konkursu komisja ustala trasę przelotu- kierując się zasadą lotu „pod wiatr”.
W miejscu startu zostanie ustawione siedzisko bramkowe, natomiast w miejscu mety zostanie na ziemi rozciągnięta taśma kończąca wyznaczony dystansu.
5. Sokolnik lub jego pomocnik może posadzić ptaka na siedzisku bramkowym, lub stojąc za siedziskiem puścić go z rękawicy (bez nadania prędkości początkowej). Sokolnik lub jego pomocnik zajmując miejsce za linią mety przywołuje ptaka sposobami sokolniczymi( rękawica, wabidło, itp.). Zabrania się wykorzystanie do tego celu żywych zwierząt!!!!
6. Rozpoczęcie pomiaru czasu liczy się od momentu wystartowania ptaka z siedziska lub rękawicy a kończy w momencie przekroczenia linii mety.
7. Pomiaru czasu dokonuje jednocześnie czterech członków komisji sędziowskiej na stoperach
elektronicznych.
8. Czas dolotu oblicza się poprzez odrzucenie dwóch skrajnych pomiarów (najkrótszy
i najdłuższy), oraz uśrednienie dwóch pozostałych- środkowych czasów. W przypadku dwóch lotów – do klasyfikacji przyjmuje się krótszy czas przelotu.
9. W przypadku zauważalnych trudności w wykonaniu przez ptaka zadania, związanymi z obecnością innych dzikich ptaków drapieżnych w okolicy (pustułki, myszołowy itp.), zawodnikowi przysługuje prawo do ponownej próby na końcu listy startowej.
10. Powtórzenie lotu może się odbyć ze względu na powyższe utrudnienia tylko jeden raz.
11. Wszelkie kwestie nieobjęte regulaminem, będą podejmowane wspólnie prze komisję sędziowska w trakcie trwania konkursu
VII. Ogłoszenie wyników konkursu:
1. Wyniki konkursu zostaną zamieszczone na stronie internetowej www.bialostockiemuzeumwsi.pl
oraz www.sokolarnia.edu.pl
VIII. Nagrody i wyróżnienia:
Zwycięzcy za zajęcie poszczególnych miejsc otrzymają nagrody, natomiast pozostałym
uczestnikom zostaną wręczone okolicznościowe dyplomy.
I miejsce: Nadajnik scout firmy Marshall
II miejsce: Kamizelka sokolnicza oraz berło
III miejsce: Tester sygnału firmy Marshall
IX. Kontakt:
Zapytania dotyczące konkursu proszę kierować do: Sokolarnii: 571-285-107, Piotr Gutowski: 509-336- 816; Bądź też bezpośrednio na funpage Festiwalu https://www.facebook.com/events/914162411951491/
IX. Uwagi dodatkowe:
1. Rozstrzygnięcie jury jest ostateczne, od werdyktu nie przysługuje odwołanie.
2. Każdy uczestnik przyjeżdża na konkurs we własnym zakresie, organizator nie zwraca za koszty poniesione z podróżą
3. Organizatorzy nie zapewniają miejsc noclegowych dla uczestników konkursu wyścigów ptaków drapieżnych, we własnym zakresie można dokonać rezerwacji w Zajeździe Wiking ( 800 m od skansenu), lub Hotel Nad Zalewem w Wasilkowie (ok. 6 km od skansenu).
4. Organizator zapewnia uczestnikom konkursu bezpieczne woliery dla ptaków na noc.
5. Organizator zapewnia gorący posiłek oraz kawę i herbatę na czas konkursu.
6. Organizator zastrzega możliwość odwołania konkursów w przypadku na zaistniałe warunki pogodowe, utrudniające przeprowadzenie konkursu.
KARTA ZGŁOSZENIA
Konkurs wyścigów ptaków sokolniczych
12.09.2015 r.
Dane do korespondencji:
1. Imię i Nazwisko uczestnika/ów:
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
Adres e-mail:……………………………………………...... nr telefonu*:…………………………………
Nazwa i dokładny adres Koła Łowieckiego/ Stowarzyszenia itp……………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………….
Uwagi:……………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………….
Oświadczenie*:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia dla potrzeb niezbędnych do realizacji działań konkursowych (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych; tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz.926 ze zm.).
……………………………… ……………………………………
Miejscowość, data czytelny podpis
* wypełnić obowiązkowo
- Piotrek Lipski
- żółtodziób
- Posty: 37
- Rejestracja: sob kwie 25, 2015 12:33 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Raven_Corvus
- sokolnik
- Posty: 747
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 5:15 pm
- Lokalizacja: Białystok
ZGŁOSZENIA NA KONKURS LATAWCOWY I WYŚCIGI
Witam wszystkich
Bardzo proszę o przesyłanie zgłoszeń na zawody, żeby wiadomo było ile osób wystartuje. Potrzebne mi są również te zgłoszenia do zarezerwowania miejsc noclegowych. Przesyłamy na adres mailowy - sokolowski.sokol@o2.pl -wedle wzoru zamieszczonego w temacie.
Pozdrawiamy wszystkich serdecznie.
Załoga Sokolarni.
Bardzo proszę o przesyłanie zgłoszeń na zawody, żeby wiadomo było ile osób wystartuje. Potrzebne mi są również te zgłoszenia do zarezerwowania miejsc noclegowych. Przesyłamy na adres mailowy - sokolowski.sokol@o2.pl -wedle wzoru zamieszczonego w temacie.
Pozdrawiamy wszystkich serdecznie.
Załoga Sokolarni.
- Raven_Corvus
- sokolnik
- Posty: 747
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 5:15 pm
- Lokalizacja: Białystok
- Raven_Corvus
- sokolnik
- Posty: 747
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 5:15 pm
- Lokalizacja: Białystok
06.08.2015 - AKTUALIZACJA
Witam wszystkich ostatnie neewsy dotycza zakwaterowania. Zawody zaczynają się w sobotę 12.09.2015 o godzinie 10, dlatego osoby które mają sporą odległość do pokonania mogą przyjechać juz 11.09.2015. Zakwaterowanie będzie w zajeździe Wiking, 100m od Sokolarnii, miejsce dla ptaków jest zabezpieczone. Kwestie formalne, po rozmowie z osobą która organizuje festiwal z ramienia Białostockiego Muzeum Wsi ustalilśmy, że karta zgłoszeniowa w swojej pierwotnej formie nie musi być wypełniana. WYSTARCZY: IMIĘ, NAZWISKO, ILOŚĆ OSÓB, PTAK I KONKURENCJA W KTÓREJ DANY PTAK MA WYSTARTOWAĆ. Maila z takimi informacjami należy wysłać na adres: sokolowski.sokol@o2.pl Jeśli chodzi o potwierdzenie rezerwacji noclegu należy dzwonić pod nr. 85 743 69 51 ZAJAZD WIKING. Płatności będzie można uregulować na miejscu, cena noclego przy podaniu HASŁA: FESTIWAL SOKOLNICZY - 35 zł.
ps. Jeszcze raz proszę o jak najszybsze wysyłanie zgłoszeń.
Pozdrawiamy D.P., P.Ł., K.B.
Witam wszystkich ostatnie neewsy dotycza zakwaterowania. Zawody zaczynają się w sobotę 12.09.2015 o godzinie 10, dlatego osoby które mają sporą odległość do pokonania mogą przyjechać juz 11.09.2015. Zakwaterowanie będzie w zajeździe Wiking, 100m od Sokolarnii, miejsce dla ptaków jest zabezpieczone. Kwestie formalne, po rozmowie z osobą która organizuje festiwal z ramienia Białostockiego Muzeum Wsi ustalilśmy, że karta zgłoszeniowa w swojej pierwotnej formie nie musi być wypełniana. WYSTARCZY: IMIĘ, NAZWISKO, ILOŚĆ OSÓB, PTAK I KONKURENCJA W KTÓREJ DANY PTAK MA WYSTARTOWAĆ. Maila z takimi informacjami należy wysłać na adres: sokolowski.sokol@o2.pl Jeśli chodzi o potwierdzenie rezerwacji noclegu należy dzwonić pod nr. 85 743 69 51 ZAJAZD WIKING. Płatności będzie można uregulować na miejscu, cena noclego przy podaniu HASŁA: FESTIWAL SOKOLNICZY - 35 zł.
ps. Jeszcze raz proszę o jak najszybsze wysyłanie zgłoszeń.
Pozdrawiamy D.P., P.Ł., K.B.
- Raven_Corvus
- sokolnik
- Posty: 747
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 5:15 pm
- Lokalizacja: Białystok
19.08.15 - Witam wszystkich serdecznie, bardzo proszę o nadsyłanie zgłoszeń na konkurs latawcowy i wyścigi kto jeszcze tego nie zrobił na adres sokolowski.sokol@o2.pl IMIĘ, NAZWISKO, jaki ptak i konkurencja w której będzie brał udział. Proponuje wszystkim przyjeżdżać w piątek 11.09.15 . Noclegi są zarezerwowane ale trzeba je potwierdzić telefonicznie pod nr 85 743 69 51, na hasło Festiwal Sokolniczy koszt noclegu 35 zł za dobę.
- Raven_Corvus
- sokolnik
- Posty: 747
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 5:15 pm
- Lokalizacja: Białystok
22.08.2015 OSTATNIA AKTUALIZACJA. Z DNIEM 23.08.15 zamknięte zostają listy startowe na zawody, kto jeszcze się nie wpisał a chce wystartować ma ostatnią szansę. Przypominam adres mailowy sokolowski.sokol@o2.pl IMIĘ, NAZWISKO, PTAK, KONKURENCJA.