Książka o orłach

Informacje dla początkujących sokolników i osób chcących nimi zostać
ODPOWIEDZ
Dedek
pisklę
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 01, 2012 4:06 pm
Lokalizacja: Legnica

Książka o orłach

Post autor: Dedek »

Jest to mój pierwszy post więc witam wszystkich. Mam na imię Andrzej i jestem z dolnegośląska. Na razie jestem na etapie książek i budowania woliery. W świat wprowadza mnie sokolnik z dłuuuugim stażem ale nie będę wymieniał kto bo nie wiem czy mi wolno.
Nie jestem zielony w sprawach łowieckich, gdyż rodzina ma duże tradycje. Jeśli chodzi o sokolnictwo to zaraziłem się nim jako łepek oglądając pokazy sokolnicze na imprezie hubertowskiej. Temat porzuciłem, bo nie miał kto mnie w ten świat wprowadzić, a nie lubie robić czegoś na "hura".
Na razie przeczytałem parę książek i tłumaczeń dostępnych w Polsce jednak wszystkie piszą o gatunkach dość powszechnych w sokolnictwie. Nie ukrywam, że w dalekiej przyszłości chciałbym się wziąć za orły, więc już by wypadało powoli coś o nich czytać. Są w Polsce dostępne jakieś tłumaczenia książek o układaniu orłów, o ich zachowaniach psychice itd? CZy najlepszym źródłem wiedzy będzie Opoczno i rozmowa z orlarzami z Czech i Słowacji?
P.S
Żeby nie było, że chce Orła kupić zaraz po pierwszym w miare dobrze ułożonym drapolu. Tak jak powiedział mi Kolega... Za orły to sie bierz po 10-ciu latach bycia sokolnikiem. Jednak temat bardzo mnie ciekawi a przeczytanie książki to chyba nie zbrodnia :)
JoHn DuMbaR
sokolnik
Posty: 1867
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 2:52 pm
Lokalizacja: South Dakota

Post autor: JoHn DuMbaR »

Jak chcesz latac z orlami na powaznie to musisz sie z polski wyprowadzic, chyba ze jaselka ze stepowym :), no i duzo silowni bo pol dnia nosic takiego kloca na rece to powazne poswiecenie :)
Dedek
pisklę
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 01, 2012 4:06 pm
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Dedek »